< Terug naar overzicht

UZA lanceert nieuwe rekruteringscampagne

Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) is gestart met een nieuwe rekruteringscampagne voor verpleegkundigen. Het ziekenhuis nodigde tweedejaars en laatstejaars Verpleegkunde uit om te ontdekken wat hen aantrekt in het UZA. Meer dan 200 studenten gingen de uitdaging aan en schreven zich in voor UZA@the movies.

De nieuwe rekruteringscampagne van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen werd op 29 november voorgesteld door Spoed-acteurs Kurt Rogiers en Ann Van den Broeck in megabioscoop Metropolis. Zij lichtten het programma voor van de komende maanden: jobinfoavonden in januari en maart 2008, alsook meeloopdagen op maat. Nadien genoot iedereen van de exclusieve avant-première van August Rush, de nieuwste kaskraker met Robin Williams en Jonathan Rhys Meyers die pas in januari in de zalen komt. Een film waarin talent centraal staat, datgene waar ook het UZA naar op zoek is.

De nieuwe rekruteringscampagne van het UZA kreeg het motto UZA trekt aan, een weerspiegeling van het streven van het UZA naar de status van magneetziekenhuis. Dat is een internationaal kwaliteitslabel voor ziekenhuizen die hoogstaande zorgkwaliteit combineren met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, een hoge medewerkerstevredenheid en sterke retentiecijfers.

Hildegard Hermans, directeur personeel van het UZA stelt dat het verloop van medewerkers beperkt is. “Met een uitstroom van 6% scoren we eerder laag, terwijl er elk jaar 9% nieuwe medewerkers bijkomen. Dat is geen slecht gemiddelde in een sector die al geruime tijd kampt met een zekere schaarste op de rekruteringsmarkt. Die nieuwe medewerkers hebben we nodig om onze groei van de jongste jaren te kunnen waarmaken. Ze vervangen ook collega’s die deeltijds gaan werken om bijvoorbeeld meer tijd aan hun gezin te besteden. Ook op die vragen spelen we flexibel in.”

Onder meer stimulerende opleidingen vormen de aantrekkingskracht van het UZA. “We investeren heel wat in de voortdurende vorming van onze medewerkers. Het aantal vormingsuren steeg hier in drie jaar tijd van 27.000 naar 75.000. Als verpleegkundigen weten dat we in hen investeren, heeft dat een belangrijk rekruteringseffect, maar ook voor ervaren medewerkers zijn die opleidingskansen erg belangrijk. Een verpleegkundige die na 30 jaar merkt dat we nog steeds in hem of haar geloven, voelt zich heel erg gewaardeerd,” aldus Hildegard Hermans.

De inspanningen van het ziekenhuis voor voortdurende opleiding en training werden dit jaar opnieuw beloond. Het UZA kreeg dit als enige ziekenhuis in Vlaanderen voor de derde keer op het rij het label Topbedrijf om voor te werken. Dat label wordt toegekend na onderzoek van de Corporate Research Foundation, een onafhankelijke organisatie die de arbeidsvoorwaarden, opleidingsmogelijkheden, promotiekansen en werkomstandigheden van bedrijven doorlicht. In de jongste editie behaalt het UZA onder meer een maximale score op werksfeer en bedrijfscultuur.

Aan de campagne is ook een nieuwe jobsite gekoppeld: www.uzatrektaan.be. Deze site bundelt informatie over het UZA en geeft een overzicht van de uitstaande vacatures. Enkele medewerkers delen hun ervaringen.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen